2013 m. spalio 9 d., trečiadienis

Pažaislis ir restoranas "Monte Pacis"

Nežinau nuo ko net pradėti. Reikėtų rašyti apie restoraną įsikūrūsį Pažaislio vienuolyno architektūriniame ansamblyje, bet keli metai praleisti restauruojant šį baroko šedevrą maišo jausmus. Tad, leisiu sau ir parašysiu ne tik apie tai kas buvo lėkštėse.
   Į restoraną galima pakliūti iš stovėjimo aikštelių per abu šoninius įėjimus, bet daug maloniau ir iškilmingiau yra įžengti per didžiosius vartus. Eiti ilgu taku iki pat forestoriumo, kur ir yra restoranas "Monte Pacis" bei viešbutis.
   Šis pastatas tik įkūrus vienuolyną ir buvo skirtas svečiams apsistoti. Pasakojama, kad pietinėje šio pastato pusėje (dabar čia konferencijų salė) italų dailininkų nutapytas židinys suklaidino net patį Napoleoną. Išvargęs ir sušąlęs su savo kareiviais jis puolė prie to židinio šildytis...
   Dabar žengiant pro didžiuosius vartus mus pasitiko... nenupjauta žolė, neprižiūrėtos rožės ir labai jau netinkantys prie aplinkos suoliukai. Bet juk žiūri ne tik žemyn ar į šonus. Žvilgsnis kyla į viršų ir tu žiūrėdamas į bažnyčią, jos kryžius ir statinių čerpinius stogus pamiršti tai kas ką tik tau kliuvo. Tačiau netrukus, eidamas vis arčiau išgirsti muziką. Gaila, bet ne tokią, kokia galėtų čia skambėti... mus pasitiko vos ne "bumčikas" skambantis iš pastatytos lauke  kolonėlės. O prie jos- "labai į temą" likęs dar nuo vasaros baras su išlindusiais dviem alaus kranais. Na, čia tikriausiai ir buvo man baisiausia... pigi komercija, nesiderinanti nei su pačiu Pažaislio vienuolynu, nei su jame esančiu restoranu.
   Gerai, kad bent pravėrus forestoriumo duris patekai ten, kur ir ėjai.
   Truputį palaukę, kas vis gi teiksis pakabinti mūsų paltus, nuėjome į restorano salę.
   Baltos staltiesės, indai ir taurės- viskas be priekaištų. Aptarnavimas: malonus, neįkirus. Padavėjos merginos dirbo gerai. Meniu: trys atskiri lapai. Pirmajame patiekalai, antrajame gaivieji gėrimai ir trečiajame vynai ir kiti stiprieji gėrimai.
Nedidelis meniu tikrai privalumas, ypač kai tas meniu kas savaitę ar dvi vis keičiamas. Bent jau padavėjos tai garantavo.  Dar meniu nurodytas ir virtuvės šefas: Darius Dabrovolskas.

Meniu patiekalai aprašyti prašmatniai ir skaniai. Kainos vidutinės (14- 45 lt). Porcijos nedidelės, tad užsisakyti drąsiai galima du patiekalus. Tik gaila, kad desertai, kaip ir "Sadutėje" čia silpni.
   Taigi, ką mes valgėme ir ar likome patenkintos?
   Kai kas pasirinko silkę su burokėliais. Ji buvo tikra. Ta, nuo kurios ką tik nupjauta galva ir nulupta odelė. Burokėliai- tie taškeliai galėtų ir vos, vos didesni būti. Tam, kad netektų valgyti vienos silkės. Juk kiekvienam gabalėliui silkės po taškelį ar po kiaušinio  gabalėlį priklauso.

Kai kas pasirinko dienos sriubą. Pasirodo čia nuo 12 iki 16 val. būna verslo pietūs. Tą dieną buvo špinatų sriuba. Didžiam mūsų nustebimui gavome ne trintą, o labai padorią, naturaliame sultinyje išvirtą, špinatų lapelių sriubą paskanintą alyvuogių aliejuje išmirkytomis juodosiomis alyvomis. Tokia sriuba, net dienos sriuba galėtų nesivadinti, nes ji buvo tikrai tobula.

Karšti patiekalai.
   Pirmas klausimas padavėjai buvo: tai kokią žuvį šiandiena pagavo žvejys :-) Nes meniu skelbė apie ką tik pagautą šviežią žuvį. Pasirodo "žvejo" laimikis- šamas. Šamas su kuskusu. Tikrai mums pasisekė. Gavome riebią šviežią žuvį, kuri tikrai derėjo su visais pateiktais priedais.

Kitas patiekalas taip pat iš jūros. Aštunkojis. Pateiktas su juodaisiais ryžiais ir marinuotais pomidorais. Jo buvo tikrai labai mažai, tik viena nedidelė kojytė. Gal, kad tokia minkštutė ir tarsi tirpstanti burnoje iš mano lėkštės pradingo akimirksniu. Deje, man norėjosi keptų pomidorų. Jie būtų labiau čia tikę. Bet neblogai ir marinuoti (juk greičiau :-)))

Kažkas iš mūsų valgė stirnieną. Porcija jau ne tokia "mandagi", kaip prieš tai aprašyta. Komentarai buvo- skanu.

Deje, deserto neragavome, nes kažkaip nieko "nebuvo". Pasitenkinome tik kavos puodeliu, kas kokiu. Bet visos likome patenkintos.
   Teks man kitą kartą čia sugrįžti ir dar kartą paragauti, tai ko dar neragavau, o gal kažkas bus naujo kitame meniu. Pažiūrėsime.

1. Reiks kada užsukti, atrodo skaniai. Bet porcijos iš tiesų nedidukės, bent taip matosi lėkštėse:)

2. Porcijos iš tiesų nedidelės. Valgant tris patiekalus gali jau pavalgyti.