2014 m. gruodžio 1 d., pirmadienis

Foršmakas arba kapota silkė

 
 
  Kartą paskambinęs mano vyras telefonu paklausė ar aš žinau kas yra Foršmakas. Ar apie žydiškai paruoštą kapotą silkę, kalba?- paklausiau :-)
  Pasirodo, jo kolega bandė mane egzaminuoti žydiškos virtuvės tema. Nelabai aš žinau jų tą virtuvę, bet keletą patiekalų kuriuos ruošė Smetonos laikų Kauno gyventojai ir aš gaminu... juk esu kaunietė.
Nors šios silkės niekada pati seniau nedariau. Bet reikia- bus Foršmakas!

2- 4 asmenimis užkąsti reikės

1 silkės (žinoma geriausia tiks riebi silkė su visa galva),
1 virto mažo kiaušinio,
1/2 rūgštaus obuolio,
1/4 svogūno,
pipirų,
1 v.š. saulėgrąžų aliejaus,
1/2 a.š. citrinų sulčių arba acto (nebūtinai),
truputis krapų (žydiškajame recepte to nėra, bet man jų kaip tik norėjosi).

  Išdarinėkite silkę ir sukapokite ją arba supjaustykite mažais gabalėliais. Svogūną, kiaušinį ir obuolį taip pat susmulkinkite. Geriausia tai daryti su peiliu, kombainas per daug viską sutrina. Nors žydiškose valgių knygose, kai kur Foršmako silkė ir kiti priedai prie jos, yra malami. Bet man labiau patinka kapotinis variantas.
  Viską sumaišykite ir pateikite su balta duona (žydiškas variantas) arba su juoda duona.
Man patiko Renatos 'Iš Sezoninės Virtuvės' pasiūlymas šią silkę pateikti su burolėlių karpačio. Tikrai labai šauni įdėja!

Sudėtingumas: paprasta
Receptas iš knygutės "Žydų valgiai" 1992m.

3 komentarai: