2014 m. spalio 19 d., sekmadienis

Jautienos faršo ir vynuogių lapų suktinukai arba Dolmades su jautiena


  
 
  Maltos jautienos ar avienos suktinukus gamina labai daug tautų. Azerbaidžianiečiai, armėnai, graikai, turkai ir kitos netoliese gyvenančios tautos šį valgį laiko savo nacionaliniu patiekalu :-)
Mano receptas atkeliavęs iš armėnų šeimos.  

Jums reikės

300 gr. maltos jautienos ar avienos,
1 v.š. susmulkinto svogūno galvutės,
1 v.š. apvirtų ryžių,
1/2 indelio konservuotų vynuogių lapų,
juodųjų pipirų,
petražolių (nebūtinai),
druskos.

padažui

graikiško arba paprasto jogurto (blogiausiu atveju tiks liesa grietinė),
1-2 česnako skiltelių,
druskos.

  Maltą mėsą sumaišykite su svogūnais (apkepti jų nereikia), ryžiais, pipirais ir druska. Gerai išminkykite. Ant išdėliotų vynuogių lapų dėkite po arbatinį šaukštelį faršo ir gražiai  juos, kaip vokelį, suvyniokite.
  Suktinukus sudėkite į puodą ir užpilkite verdančiu vandeniu. Jie turi būti vos apsemti. Virkite ant nedidelės kaitros apie 1 val. Stebėkite, kad vanduo visiškai neišgaruotų. Jei reikia vis įpilkite verdančio vandens.
  Suktinukus pateikite su jogurto- česnakų padažu.
 
Sudėtingumas: paprasta


2 komentarai:

  1. Labai gražiai atrodo. Aš vis žadu nuvažiuoti nusipirkti vynuogių lapų, bet taip ir neprisiruošiu. Ir šiaip, žiauriai senai esu ragavusi tpkio patiekalo. Net galvoju kada ir tesugebu prisiminti, kad prieš 10 metų Graikijoje:)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Nedažnai ir aš juos gaminu. Bet kartais, kai jau nebežinai ką čia skanaus pasidaryti, tai ir prisimeni kažką iš seniau :-)))) Priešpaskutinį kartą aš juos prieš du metus svečiuose valgiau. Buvo su aviena ir tokie skanūs, kad juos prisiminusi ir sugalvojau, kad ir man reikia juos vėl padaryti ir aprašyti.

    AtsakytiPanaikinti