2014 m. kovo 18 d., antradienis

Jautienos tartaras


 
   Patiekalas kurį ruošia vyrai, bent aš taip galvoju :-) Nežinau kodėl, bet jautienos tartaro ruošimas man vyriškas užsiėmimas. Tačiau, aš dievinu mėsą, žalią jautieną taip pat. O kadangi mano vyras ir kiti mūsų kompanijos vyrai, kartais būna užimti pirtimi ar dar kažkuo, tad tartarą tenka ruošti man. Nepasakyčiau, kad nepatinka, bet visuomet yra maloniau kai tavimi rūpinasi, o ne tu kažkuo :-)))
   Dar jautienos tartaras man visada asocijuojasi su Šveicarija. Gal būt, kad prieš daug, daug metų ten pirmą kartą jį paragavau. Tuomet restoranuose buvo mada daugelį patiekalų ruošti prie pat kliento, jam viską stebint. Taigi, atvažiuoja toks seneliukas padavėjas su visu vėžimėliu kapotos jautienos ir didžiuliu įvairių prieskonių arsenalu ir tau viską panosėje "pamakaluoja". O po to, kai tu ragauji, klausia, ar viskas tau patinka. Pabandytum pasakyti, kad kažkas ne taip, tai tikriausiai jis tą pačią akimirką ir numirtų :-)))
   Bet, laikai keičiasi, mados  virtuvėje taip pat. Tik jautienos tartaras nepriklausomai ar jis ruošiamas tau matant ar paruošas šefo virtuvėje, išlieka toks pats. Labai, labai skanus!
   O kad tuo įsitikintumėte receptas iš Šveicarijos. Tik ne Sant Moritz'o "Stefani" restorano, kur man teko jį pirmą kart ragauti, bet iš Saas- Fee.
 

Jums reikės
200 gr. aukščiausios kokybės jautienos,
1 a.š. smulkiai kapoto raudonojo svogūno,
1 a.š. kaparėlių arba smulkintų karnišonų,
1/2 a.š. rupios druskos,
1/3 a.š. pipirų mišinio,
1 a.š. konjako,
1/2 a.š Vorčesterio (Worchester) padažo,
1/3 a.š garstyčių,
1 a.š. smulkintų petražolių.
1 mažo kiaušinio trynio (arba putpelės kiaušinio),
2 ančiuvių file (nebūtina),
paprikos miltelių,
granatų sirupo arba Balsamico di Modena acto sirupo lėkštei papuošti.

   Labai šviežią jautieną smulkiai supjaustykite (taip kaip spirgučius). Sumaišykite visus komponentus kartu ir  pateikite su skrudintu batonu ar juoda duona.
   Jei norite pateikti tartarą iškilmingiau- svogūnus, kaparėlius (arba karnišonus), kiaušinio trynį bei ančiuvius išdėliokite šalia. Kad kiaušinio trynys nenuslystų tartaru žemyn, mėsos farše padarykite nedidelę duobutę.
 
 
Kas be ko, bet taurė gero vyno čia labai, labai derėtų.

Sudėtingumas: paprasta
Receptas: Restoranas  "Zur Mühle"  Saas- Fee, Šveicarija  

3 komentarai:

  1. Dalia, dieviška...nerealiai skanu tartarai, sevičes, karpačai, sašimiai ir t.t. kas susieta su žalia mėsa, žuvimi. Labai sunku atsispirti tokiam malonumui.
    Šveicarija, man irgi asocijuojasi su tartarais ir karvėmis. Aš gyvenime niekur nesu tiek vienų įprastų pietų metu žmonių kertančių tartarą, paprastame miestelyje, paprastoje kavinukėje:) Ir aš kaip kokia tikra šveicarų pasekėja tada užsisakiau tartarą:) Ir taip darau kiekvieną kartą būdama ten.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O aš kiekvieną kartą vežuosi tartarą į mėnulį.

      Panaikinti
  2. Labai skanu!
    Dar dėjau pjaustyto šviežio peletrūno ir papuošiau jo šakele.

    AtsakytiPanaikinti